Gas-, Wasser- und Fernwärmestörungen 0800 780-2201
Stromstörung (sw netz) 0800 145-3201
Störung Straßenbeleuchtung Kontakt

Entlastungen für Strom, Gas und Wärme

Informationen zu den Energiepreisbremsen, zur Dezember-Soforthilfe, Ihrer Abschlagszahlung und weiteren aktuellen Themen finden Sie auf unserer Info-Seite.

Die Umsetzung der gesetzlichen Vorgaben zu den Energiepreisbremsen ist sehr komplex und im Einzelfall kann die schriftliche individuelle Information mit Verzögerung bei Ihnen eintreffen. Wir bitten um etwas Geduld.

Reading your meter: this is how it works.

In Order to be able to prepare a correct annual statement, we need your meter readings (electricity und gas). For this reason, we will be sending an employee of ESWE Versorgungs AG or one of our authorised meter readers (he or she will have an ESWE ID card) at the due time. If we are unable to access your meter, we will leave a card with a suggested new date for the reading. If this new date is unsuitable, please read the meter yourself and send us the card with the meter readings within 7 days. If the card arrives here later than this, we will be unable to take the readings into account and will then estimate your consumption.

You can also inform us of your meter readings at any time
by calling 0611 780-2244 or
by emailing .

ESWE Versorgung ist Preisfavorit
ESWE ist TOP-Lokalversorger
ESWE begeistert mit Servicequalität
TÜV Süd zertifiziert Zufriedenheit von ESWE-Kunden
ESWE unterstützt Naturschutz-Projekte von Naturefund
ESWE Energiemix - atomstromfrei seit 2007